تقوای زبان و تقوای قلم رعایت شود/ عملیات حماسی سپاه علیه تکفیری‌ها به‌جا و ارزنده بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیرازه، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در مراسم بصیرتی، معرفتی ضیافت اندیشه اصحاب رسانه فارس ضمن تبریک به تمام ملت ایران بخاطر عملیات زیبا و حماسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه گروه تکفیری داعش، اظهار کرد: این اقدام پس از چندین سال وادادگی و تزلزل و ضعف و گاهی التماس، بسیار به جا بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم از این حرکت به جا و ارزنده آن هم در آستانه روز جهانی قدس، راضی و خوشحالند، افزود: بنده از برادران جان برکف سپاه و یادگاران مدافعان حرم سپاسگزار هستم.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری به تشریح اینکه چرا روزه بر انسان‌ها واجب شده است، خاطرنشان کرد: روزه در تمام ادیان، واجب بوده است و بر مسلمانان و بر پیشینیان واجب شد بدان امید که باتقوا شوید و تقوای الهی پیدا کنید.

آیت‌الله کلانتری با بیان اینکه تقوا مفهوم بسیار دقیق و گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: در هر گروهی تقوا یک معنا دارد یعنی مفهوم تقوا برای طلبه، برای خبرنگار، برای کاسب، کشاورز، نظامی و غیره یک معنای مشخص دارد اما نقاط مشترک هم دارد.

وی به تبیین دو جنبه مشترک تقوا بین تمام افراد جامعه پرداخت و بیان کرد: تقوای زبان و تقوای قلم دو جنبه مشترک تقوا است، تقوای زبان به این دلیل بسیار مورد توجه است که بخش عمده گناهان انسان یعنی بیش از ۳۰ مورد از زبان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هر فردی که به مرد و یا زن مسلمانی تهمت بزند، در روز قیامت او را بر روی تلی از آتش قرار می‌دهند تا زمانی که طرف مقابلش را راضی کند.

آیت‌الله کلانتری به کلام امیرالمومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: هرکس که بداند سخنش بخشی از عملش است کم حرف می‌زند زیرا گفتار غیر از عمل نیست و بخشی از آن است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره تقوای قلم اظهار کرد: در قرآن کریم آنقدر قلم و نوشتار و کتابت مهم است که خدا قسم یاد می‌کند و به قلم و آنچه که می‌نویسند و به نوشته و مکتوب، سوگند یاد می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان هیچ گفتاری ندارد مگر اینکه یک فرشته آن را ثبت و ضبط می‌کند بنابراین همواره این مساله مهم باید مورد توجه ما قرار گیرد که تمام خبرها و نوشته‌های ما تا همیشه خواهد ماند و هرگز از بین نمی‌رود.

انتهای پیام/

*

*

Top