قدردانی آیت الله کلانتری از عملکرد رسانه ملی در استان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت الله کلانتری نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری در دیدار با سهرابی مدیرکل و معاونان صدا وسیمای فارس گفت: عملکرد رسانه ملی در استان در دوماهه محرم وصفر همه کار وتلاش و انگیزه بود بویژه در مراسم اربعین به حق  این رسانه عظیم ترین مراسم و پیاده روی و مهرورزی جهان را به تصویر کشید.
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به عظمت و جایگاه صدا وسیما این نهاد را نهادی با عظمت و رفیع در تبیین اهداف
آموزه های دین و اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت:  الان که جبهه کفر و استکبار با همه توان وامکانات از این
رسانه ها برای رسیدن به اهداف خود در همه زمینه ها استفاده می کنند ما هم باید  از این رسانه استفاده کنیم چرا که ما  از لحاظ گنجینه های معنوی ومذهبی دارای فرهنگی بسیار قوی هستیم وبه لحاظ منابع در یک سطح بسیار معقولی قرار داریم
آیت الله کلانتری تصریح کرد: ما هم در حوزه و  هم دانشگاه نیروهای کاردان و خبره و کارشناس داریم که می توان از رهنمودها و هدایت های آنان در این مسیر بهره برداری و استفاده کرد.
نماینده خبرگان رهبری افزود: صدا وسیما هم در اوایل پیروزی انقلاب و هم ۸ سال دفاع مقدس به خوبی درخشید که اگر تلاش های این رسانه نبود این پیروزی ها به نتیجه نمی رسید.
آیت الله کلانتری نماینده خبرگان رهبری در فارس درخشش صدا وسیما در جریان فتنه ۸۸ در باره گروههای تکفیری و داعشی، انعکاس عزاداری های محرم و صفر و اربعین را در خور تحسین دانست و اظهار امیدواری کرد  که علی رغم
هجمه های فرهنگی و اخلاقی گوناگون کارهای فاخرتر، ارزشمند تر و پرمحتواتری تولید شود.
ایشان همچنین تاکید کرد: هر بار  که یک واقعیت الهی از طریق رسانه مطرح می شود به خوبی جوانان قبول می کنند و می پذیرند و معلوم است که دلهای مردمی به مسائل معرفتی علاقه مند است.
مدیرکل صدا وسیمای فارس در ابتدای این دیدار ضمن تبریک ایام مبارک ربیع الاول و پیروزی های اخیر سپاهیان اسلام در دو منطقه بسیار مهم و استراتژیک جهان اسلام خداوند را در همه حال مددکار و یاور جبهه حق دانست و اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که در سایه رهبری رهبرمعظم انقلاب و مرجعیت عظام به ویژه حضرت آیت الله سیستانی به دست آمد. دنیا بار دیگر متوجه دلبستگی مردم به مرجعیت دینی شد و جایگاه رهبری در مقابله با استکبار و استعمار را به خوبی مشاهده کرد.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به این که در این راه رسانه ملی هم چند نفر از فرزندان خود را تقدیم حریم آل الله کرد این موضوع را از افتخارات رسانی ملی برشمرد و تصریح کرد: انشاآلله این دلبستگی ها و توجهات و فرمانبری ها از مرجعیت و رهبری، انقلاب را بیمه و مرزهای کشورهای اسلامی را تضمین کند و با تدبیر این مرزها را  باید مسدود کرد چرا که این دشمنان ساکت نمی نشینند و مدام در حال توطئه چینی هستند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اهمیت تولیدات فاخر رسانه ای در صدا وسیمای فارس افزود: از سومین حرم
اهل بیت انتظار است که برنامه های تبیینی داشته باشد. کارهای کم عمق رسانه ای در استانی مثل فارس و شهری مثل شیراز با پیشینه تمدنی طولانی و جایگاه عظیم دینی، جایگاهی ندارد. بحمدالله با هدایت و رهنمود های بزرگان استان، صدا وسیمای فارس در پرداخت به موضوعات معارفی ( چه در برنامه های محرم و صفر و چه در برنامه های ماه مبارک رمضان) به یک تراز و استاندارد رسیده و خوشبختانه این شیوه مورد اقبال مخاطب نیز قرار گرفته است.
وی با تاکید بر ارتقای سواد رسانه ای مخاطب مهمترین رویکرد صدا وسیمای فارس برای جذب و نگه داشت مخاطب را ارائه تولیدات فاخر رسانه ای مطابق با میل و نیاز مخاطب هدف برشمرد.
مدیرکل صدا وسیمای فارس اظهار کرد: به رغم این محدودیت های شرعی، عرفی و اخلاقی در تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی که شبکه های بیگانه به آنها بی توجه هستند، هنر این است که ما بتوانیم  پیامی را تولید کنیم که مخاطب کنجکاو امروز را اقناع کند و دست رسانه های معاند را در جذب مخاطب اندیشه ورز رسانه ملی کوتاه نماید.
وی تعامل دائمی رسانه ملی با حوزه های علمیه و دانشگاه ها را  یکی از راه های برون رفت از این مشکل و راه موفقیت دانست تا بتوان به محتوای غنی دست یافت و این محتوا را پردازش رسانه ای کرد و دردسترس مخاطبان قرارداد
وی همچنین از رهنمود و هدایت نمایندگان معزز مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همراهی حضرت آیت الله کلانتری در برنامه های مختلف صدا وسیمای فارس تشکر و قدردانی کرد.

*

*

Top