آیت الله کلانتری خطاب به وزیر علوم : کپی از کتاب در تز دکتری بدون ذکر منبع با حقوق شهروندی مغایرت دارد

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:
کپی از کتاب در تز دکتری بدون ذکر منبع با حقوق شهروندی مغایرت دارد.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کپی برداری دکتر حسن روحانی از کتاب ایشان بدون ذکر منبع، این عمل را مغایر با حقوق شهروندی عنوان کرد.
آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری خطاب به ‌وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: با کمال تاسف اطلاع یافتم در خصوص اتهام وقوع کپی برداری در تز منسوب به جناب آقای روحانی از کتاب این جانب، سخنانی ابراز نموده اید که فاقد هرگونه وجاهت علمی و به وضوح غیر کارشناسانه است.
وی افزود: جای بسی تاسف است که به جای آنکه حضرتعالی مدافع حقوق یکی از اعضای هیات علمی زیر مجموعه خود باشید و خواسته مشروع او را منصفانه مورد بررسی قرار دهید در اقدامی عجولانه به حمایت از ایشان برخاسته و به راحتی سخن بنده را تکذیب می کنید. کاری که خود، اتهام زنی به بنده است.
این دانشیاردانشگاه شیراز با بیان اینکه آیا معنای حقوق شهروندی شما این است؟ خاطرنشان کرد: فصل های متعدد تز آقای روحانی به کپی برداری از کتاب های دیگران متهم است ولی همه سخن این جانب ناظر به فصل چهارم این تز است که بر اساس تحقیقات گسترده و بر پایه اظهار نظر کارشناسان متعدد، بیش از هفتاد درصد آن کپی شده از کتاب این جانب با عنوان حکم ثانوی در تشریع اسلامی است آن هم بدون رفرنس به این کتاب.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کمترین انتظار از وزیری که در راس یک مجموعه علمی قرار دارد آن است که به دور از هرگونه حب و بغض سیاسی و صرفا بر اساس عدالت و تقوا به احقاق حق اعضای زیر مجموعه خود بپردازد و مسائل علمی را تنها با نگاه علمی و نه از نگاه سیاسی و حزبی بررسی نماید تا بدین وسیله مورد اعتماد جامعه دانشگاهی قرار گیرد.
آیت‌الله کلانتری عنوان کرد: با اطمینان می گویم اگر این گونه تخلفات علمی که در تنافی آشکار با اخلاق و حقوق شهروندی است توسط صاحبان قدرت انجام شود و سپس از سوی کسانی چون جنابعالی توجیه گردد ، این امر ، موجب تجری دیگران شده و ضربه جبران ناپذیری بر وجهه علمی دانشگاه وارد خواهد کرد و از همین رو بنده مصمم به پیگیری حقوقی و قضایی این موضوع در زمان مناسب هستم.
انتهای پیام/

*

*

Top